неділя, 15 травня 2016 р.

Поради тим, хто обирає підручники для 8 класу


Картинки по запросу нові підручники для 8 класу

Шановні колеги! Завершується етап, який згідно наказу МОН України від 05.02. 2016 р. №78 “Про проведення конкурсу відбору проектів підручників для учнів 8 класів ЗНЗ”, відведений вчителям, що будуть працювати у наступному році з даними класами, для замовлення одного із пропонованих тепер уже не проектів, а затверджених МОНУ підручників. Ознайомитися можна із електронною версією книг на сайті Репозитарію (адреса ua.lokando.com.).

Хотілося б наголосити на важливості такої роботи як для вчителя так і для наступної роботи школярів, адже підручники досить різнопланові, серед них є книги із новітніми підходами авторів до створення важливого інструменту навчання, а є і стандартні, роками вироблені встановлені зразки. Якщо вплинути на зміст підручника ви уже не в змозі (а я як експерт у цьому році мала таку можливість, хоч не скажу , що реалізувала її теж у повному обсязі), то підійдіть серйозно та зважено хоч би до цього етапу. Пам’ятайте, що сучасні школярі давно прагнуть змін не тільки у системі викладання, а і у наявному навчальному середовищі і чи зручно вам буде переконувати дитину у тому, що математика цікава та необхідна, коли чорно-білий підручник із нудним текстом говорить про протилежне. Зверніть увагу на такі моменти:

  • ·         для порівнянння перегляньте всі підручники та встановіть пріоритети;
  • ·         переконайтесь, що автори крім дотримання програми ще і дотримуються диференційовного підходу (наявність чотирьох рівнів навчальних завдань);
  • ·         як реалізовано компетентнісний та діяльнісний підхід (реалізовано як у змісті завдань, так і в методичному апараті підручника, передбачаючи формування не лише знань, а й способів діяльності, здатності застосовувати вивчене у різноманітних навчальних і життєвих ситуаціях, висловлювати власні судження, обґрунтовуючи їх, здійснювати логічні міркування, оцінювальні дії, формулювати висновки);
  • ·         підручник має сприяти формуванню в учнів крім предметної також ключових компетентностей (уміння вчитися, спілкуватися державною, рідною та іноземними мовами, математичної, соціальної, гендерної, громадянської, загальнокультурної, підприємницької і здоров’язбережувальної);
  • ·         чи витримано вимоги Державного стандарту математичної освіти (розроблено навчальні проекти, задачі носять прикладний характер та є практично орієнтовані, що реалізуються через систему завдань, проблемних ситуацій, які спонукають до активної діяльності кожного учня на уроці й водночас до свідомої самостійної роботи, до застосування на практиці здобутих знань, до колективної діяльності та самоосвіти);
  • ·         чи є посилання на сучасні  ПЗ, інтернет-ресурси, чи наявні засоби мотивації, стимулювання пізнавального інтересу та розвитку інтелектуальної, зокрема творчої, діяльності учнів, оволодіння учнями прийомами розумової діяльності, інше;
  • ·         чи розміщено орієнтовні контрольні роботи, як подано вправи на повторення, зокрема важливо, щоб були вказівки до якого розділу слід звернутися для успішного виконання завдання;
  • ·         має бути відповідно до віку оформлення текстів та рубрик, виділення важливого та необхідного, пізнавального та історичного матеріалу.
Бажаю успіху! Поспішайте!

Немає коментарів:

Дописати коментар