пʼятниця, 26 грудня 2014 р.

Математика прикладна: Візьмемось за усний рахунок

Математика прикладна: Візьмемось за усний рахунок

Було б непогано якби в кабінеті «працював» куточок, де учень мав би можливість почерпнути знання по удосконаленні усного рахунку.
Всі ми добре знаємо, що це питання стає все актуальнішим на уроках математики. Звісно, зацікавити сьогоднішніх учнів усним рахунком важко (згадаємо все ті ж «злощасні» калькулятори, комп’ютери), але при правильній мотивації вміння швидко та без допомоги виконати обчислення може стати предметом гордості дитини, а значить і певної уваги до математики.
Організації усного рахунку в методичному плані, на мою думку, слід надавати важливого значення. Усні вправи використовуються як підготовчий щабель при поясненні нового матеріалу, як ілюстрація правил, що вивчаються, законів, а також для закріплення та повторення вивченого. Під час усного рахунку розвивається пам'ять, швидкість мислення, виховується вміння зосереджуватися, спостерігати, проявляється ініціатива, потреба у самоконтролю, підвищується математична культура. Готуючись до уроку, учитель повинен відібрати матеріал, що підлягає усному рахунку, продумати перехід від усних вправ до письмових відповідно до мети уроку. При цьому важливо так організувати роботу, щоб максимально задіяти учнів у яких не все вдається в інших видах діяльності на уроках математики. Наведу приклад з власного досвіду. У мене був учень із значними прогалинами у знаннях в силу цілого ряду обставин, що склались у його житті, проте він умів непогано усно рахувати і я намагалась весь час звертатись за його допомогою під час усних вправ, чим він надзвичайно пишався і тому постійно був уважний, адже знав, що його можуть підключити до роботи в будь-який момент. Разом з тим інших учнів це теж стимулювало до роботи по удосконаленні своїх вмінь, адже коли слабший тебе у знаннях учень блискуче рахує, то і ти вимушено маєш піднімати свій рівень.
Особливо великого значення набуває усний рахунок для формування свідомого засвоєння законів, властивостей арифметичних дій. На простих, але різнопланових прикладах учні повинні відпрацювати навички по використанню вивчених правил та теорем. Іноді буває достатньо змінити тільки порядок дій, проробити кілька елементарних перетворень, що спираються на закони арифметичних дій і обчислення значно спростяться..
Значні можливості відкриваються для формування навичок усних обчислень при проведенні позакласних заходів, де можуть розглядатись оригінальні задачі, цікаві прийоми усного рахунку, приклади, які показують перевагу у швидкості обчислень тих, хто ними краще володіє.
...



Немає коментарів:

Дописати коментар